الإمام ناصر محمد اليماني
24 - رمضان - 1435 هـ
21 - 07 - 2014 مـ
۳۰-تیر-۱۳۹۳ه.ش
08:57 صباحاً
( بحسب التقويم الرسمي لأمّ القرى )
ـــــــــــــــــــ

بیان حق فرموده خداوند تعالی:
{وَتَقَلُّبَكَ فِي السَّاجِدِينَ (219)} صدق الله العظيم..

ـــــــــــــــــــــــــ


بسم الله الرحمن الرحيم، والصلاة والسلام على كافة الأنبياء والمرسلين وآلهم الطيبين ومن تبعهم بإحسانٍ إلى يوم الدين، والحمد لله ربّ العالمين، أمّا بعد..
خداوند تعالی می‌فرماید:
{وَتَوَكَّلْ عَلَى الْعَزِيزِ الرَّحِيمِ (۲۱۷) الَّذِي يَرَاكَ حِينَ تَقُومُ (۲۱۸) وَتَقَلُّبَكَ فِي السَّاجِدِينَ (۲۱۹) إِنَّهُ هُوَ السَّمِيعُ الْعَلِيمُ (۲۲۰)} صدق الله العظيم [الشعراء].
وبیان حق فرموده خداوند تعالی:
{وَتَوَكَّلْ عَلَى الْعَزِيزِ الرَّحِيمِ (۲۱۷) الَّذِي يَرَاكَ حِينَ تَقُومُ (۲۱۸)
} صدق الله العظيم
یعنی توکل بر خدایی کن که تو را زمانی که برای خواندن قرآن و نافله شب برمی‌خیزی می‌بیند. تصدیق فرموده خداوند تعالی:
{يَا أَيُّهَا الْمُزَّمِّلُ (۱) قُمِ اللَّيْلَ إِلَّا قَلِيلًا (۲) نِّصْفَهُ أَوِ انقُصْ مِنْهُ قَلِيلًا (۳) أَوْ زِدْ عَلَيْهِ وَرَتِّلِ الْقُرْآنَ تَرْتِيلًا(۴)} صدق الله العظيم [المزمل].
نکته مهم در اینجاست که مقصود خداوند این است که او بنده خود را با چشمانی که به خواب نمی‌روند حفاظت می‌کند. یعنی او بنده خود را با چشمانی که به خواب نمی‌روند زیر نظر داشته و محافظت می‌کند و او را می‌بیند که برای نماز برخاسته است. تصدیق فرموده خداوند تعالی:
{وَاصْبِرْ لِحُكْمِ رَبِّكَ فَإِنَّكَ بِأَعْيُنِنَا وَسَبِّحْ بِحَمْدِ رَبِّكَ حِينَ تَقُومُ (۴۸)} صدق الله العظيم [الطور]
به همین دلیل به او فرمان می‌دهد تا به پروردگارش توکل نماید که او را حین برخاستن برای انجام نافله شب می‌بیند.
اما بیان حق این فرمایش خداوند تعالی :
{وَتَقَلُّبَكَ فِي السَّاجِدِينَ (۲۱۹)}

مقصود این است که او تو را در حین نماز واجب که به جماعت برگزار می‌شود می‌بیند که در بین جماعت مردمان به رکوع و سجود می‌روی.
و خلاصه اینکه: او تو را وقتی در شب و به تنهایی برای نماز برمی‌خیزی می‌بیند؛ و اعمال تو را (قیام ، رکوع ، سجود) درنماز جماعتی که درخانه‌های خداوند برپا می‌شود نیز می‌بیند. و سلام علی المرسلین ، و الحمدالله رب العالمین.
و اما درباره کسانی که عقیده‌شان را براین اساس بنا نهاده‌اند که صالحین می‌بایست پدران صالحی داشته باشند که به خداوند شرک نورزیده باشند –باید گفت- آنها در اشتباهند. خداوند صاحبان این عقیده را هدایت نماید و اگر اصرار داشته باشند که مقصود خداوند از این آیه این است که "انتقال -نطفه - او را در نسل‌هایی می‌بیند که در برابر خداوند سجده کرده‌اند" در این صورت با معضلات جدی وزیادی در کتاب خداوند روبرو خواهند شد که باور آنها در باره اینکه فرزندان انبیاء و ائمه (پیشوایان) کتاب همگی صالح و ساجد پیشگاه خداوند هستند را با صراحت کامل و مطلق نفی می‌کند .
ای عزیزان من؛ نطفه صالحان هم در نسل‌های صالح و هم در نسل‌های غافل انتقال پیدا می‌کند و مقصود خداوند اصلاً چیزی که شما تصور می‌کنید نیست. آیا عبدالله بن عبد المطلب از کسانی بود که برای خداوند یگانه سجده می‌کردند؟ اما پروردگار برای عبدالله بن عبد المطلب هشداردهنده و نذیري نفرستاده و او در زمره غافلان بود، اما خداوند حجتی در برابر او ندارد که عذابش نماید. تصدیق فرموده خداوند تعالی:

{يس (۱) وَالْقُرْآنِ الْحَكِيمِ (۲) إِنَّكَ لَمِنَ الْمُرْسَلِينَ (۳) عَلَىٰ صِرَاطٍ مُّسْتَقِيمٍ (۴) تَنزِيلَ الْعَزِيزِ الرَّحِيمِ (۵) لِتُنذِرَ قَوْمًا مَّا أُنذِرَ آبَاؤُهُمْ فَهُمْ غَافِلُونَ (۶)} صدق الله العظيم [يس].
عبد الله بن عبد المطلب در زمره غافلانی است که با بعثت رسولان؛ حجت در برابرشان اقامه نشده است. لذا او و کسانی که مانند او هستند در برابر خداوند حجت دارند چرا که رسولی برای راهنمایی آنها فرستاده نشده است. خداوند تعالی می‌فرماید:
{رُّسُلًا مُّبَشِّرِينَ وَمُنذِرِينَ لِئَلَّا يَكُونَ لِلنَّاسِ عَلَى اللَّهِ حُجَّةٌ بَعْدَ الرُّسُلِ ۚ وَكَانَ اللَّهُ عَزِيزًا حَكِيمًا (۱۶۵)} صدق الله العظيم [النساء].
سؤالی که مطرح می‌شود این است که آیا پدر رسول خداوند از جمله کسانی است که عذاب خواهند شد؟ جواب این سؤال را در آیات محکم کتاب خداوند پیدا می‌کنید که می‌فرماید:
{وَمَا كُنَّا مُعَذِّبِينَ حَتَّىٰ نَبْعَثَ رَسُولًا (۱۵)} صدق الله العظيم [الإسراء].
این در شرایطی است که ایشان در حالی از دنیا رفت که مانند مردم قومش که هنوز رسولی از جانب خداوند بینشان برانگیخته نشده بود؛ بت می‌پرستید. درهرحال او از کسانی نبود که خداوند را به یکتایی و به دور از شرک عبادت و درپیشگاه او سجده کرده باشد.
عزیزان من؛ برادران عزیز شیعه من اعتقاد خود را بر اساس درک غلط از مفهوم این آیه:
{وَتَقَلُّبَكَ فِي السَّاجِدِينَ} پایه ریزی کرده‌اند و برای همین معتقدند که فرزندان انبیاء و پیشوایان کتاب (ائمه) همگی صالحند؛ اما امام مهدی حق با دلایل قاطع و مسلم موجود درآیات محکم قرآن عظیم، آنها را مغلوب می‌کند. من به حق فتوا می‌دهم فرزندان افراد صالح؛ همگی صالح نیستند. برخی صالحند و برخی در حق خود ظلم می‌کنند. تصدیق فرموده خداوند تعالی:
{وَبَارَكْنَا عَلَيْهِ وَعَلَى إِسْحَقَ وَمِن ذُرِّيَّتِهِمَا مُحْسِنٌ وَظَالِمٌ لِّنَفْسِهِ مُبِينٌ} صدق الله العظيم [الصافات:۱۱۳].
شاید یکی از کسانی که عقل خود را بکار نمی‌گیرد بگوید:" ناصر محمد تو سخن جدیدي را مطرح نکرده‌ای و پیش از تو کسان دیگری نیز نظر مشابهی داشته اند" در جواب این جاهلان می‌گوییم: به راستی که خداوند امام مهدی را برانگیخته است تا در موارد اختلاف داوری نماید و بگوید در این مورد حق با این گروه است و حکم قطعی را با استنباط مستقیم آن از کتاب خداوند قرآن عظیم ثابت نماید و سپس بگوید اما فلان باور شما اشتباه و باطل است و عقیده غلط آنها را با استنباط حکم از آیات محکم کتاب خداوند روشن سازد و بگوید در این مسئله حق با گروه دیگر است و به همین ترتیب...
به راستی که خداوند امام مهدی را برانگیخته است تا در میان گروه‌هایی که به خاطر اختلاف نظر در مسائل دین خداوند پراکنده شده‌اند، داوری وحکم نماید. خداوند امام مهدی را برای دادن حکم قاطع و عادلانه برانگیخته است و کلام او فصل الخطاب است نه بیهوده گویی. گاهی نیز ممکن است در مورد برخی مسائل حکم بدهد که تمام گروه‌ها دراشتباه هستند و باورشان باطل است و سپس حکم حق را بیان نماید وسزاوار است که جز حق به خداوند نسبت ندهم. امام مهدی از جانب خداوند برانگیخته شده و نمی‌بایست از امیال شما پیروی نماید بلکه حکم عادلانه و سخن نهایی را بیان خواهد کرد.
وسلامٌ على المرسلين، والحمد لله ربّ العالمين..
أخوكم الإمام المهدي ناصر محمد اليماني.

اقتباس المشاركة 151698 من موضوع البيان الحقّ لقول الله تعالى: { وَتَقَلُّبَكَ فِي السَّاجِدِينَ }..

https://albushra-islamia.net/showthread.php?p=151686

الإمام ناصر محمد اليماني
24 - رمضان - 1435 هـ
21 - 07 - 2014 مـ
08:57 صباحاً
( بحسب التقويم الرسمي لأمّ القرى )
ــــــــــــــــــــ


البيان الحقّ لقول الله تعالى: { وَتَقَلُّبَكَ فِي السَّاجِدِينَ }
صدق الله العظيـــــم ..


بسم الله الرحمن الرحيم، والصلاة والسلام على كافة الأنبياء والمرسلين وآلهم الطيّبين ومن تبعهم بإحسانٍ إلى يوم الدين، والحمد لله ربّ العالمين، أمّا بعد..

قال الله تعالى: {وَتَوَكَّلْ عَلَى الْعَزِيزِ الرَّحِيمِ (217) الَّذِي يَرَاكَ حِينَ تَقُومُ (218) وَتَقَلُّبَكَ فِي السَّاجِدِينَ (219) إِنَّهُ هُوَ السَّمِيعُ الْعَلِيمُ (220)} صدق الله العظيم [الشعراء].

والبيان الحقّ لقول الله تعالى: {وَتَوَكَّلْ عَلَى الْعَزِيزِ الرَّحِيمِ (217) الَّذِي يَرَاكَ حِينَ تَقُومُ (218)} صدق الله العظيم، أي تَوكّل على الله الذي يراك حين تقوم الليل تتهجّد بالقرآن نافلةَ الليل. تصديقاً لقول الله تعالى: {يَا أَيُّهَا الْمُزَّمِّلُ (1) قُمِ اللَّيْلَ إِلَّا قَلِيلًا (2) نِّصْفَهُ أَوِ انقُصْ مِنْهُ قَلِيلًا (3) أَوْ زِدْ عَلَيْهِ وَرَتِّلِ الْقُرْآنَ تَرْتِيلًا (4)} صدق الله العظيم [المزمل].

والمهم، إنّه يقصد بأنّه جعل عبده بأعينه التي لا تنام، أي الذي يرى عبده حين يقوم في صلاته فهو بأعينه التي لا تنام. تصديقاً لقول الله تعالى: {وَاصْبِرْ لِحُكْمِ رَبِّكَ فَإِنَّكَ بِأَعْيُنِنَا وَسَبِّحْ بِحَمْدِ رَبِّكَ حِينَ تَقُومُ (48)} صدق الله العظيم [الطور]. ولذلك أمره بالتوكل على ربّه الذي يراه حين يقوم بنافلة الليل.

وأما البيان الحقّ لقول الله تعالى: {وَتَقَلُّبَكَ فِي السَّاجِدِينَ} ويقصد: وكذلك يراك في تقلبك في صلاة الفرض في جماعة الركّع السّجود في صلاة الجماعة.

وخلاصة البيان : إنّه يراه حين يقوم في صلاته لوحده حين يقوم الليل، ويرى تقلبه في صلاة الجماعة في بيوت الله.
وسلامٌ على المرسلين، والحمد لله ربّ العالمين..


وبالنسبة للذين أسّسوا معتقدهم بأنّ الصالحين لا بدّ أن يكون آباؤهم صالحين من الذين لا يشركون بالله شيئاً فإنهم لخاطئون؛ أصحابَ ذلك المعتقد هداهم الله، وإن أصرّوا وقالوا بل يقصد تقلّبه في ذرّيات الساجدين فسوف يواجهون معضلاتٍ كثيرةٍ جداً في كتاب الله تنفي معتقدهم نفياً مطلقاً صريحاً فصيحاً لكونهم يعتقدون أنّ ذرِّيات الأنبياء وأئمة الكتاب جميعُهم ساجدون صالحون.


ويا أحبتي في الله، إنّ الصالحين يتقلبون في أصلاب الصالحين والغافلين، ولكنّه لا يقصد هذا على الإطلاق، فهل عبد الله بن عبد المطلب كان من الساجدين لله وحده؟ ولكنّ الله لم يبعث إلى عبد الله بن عبد المطلب نذيراً، فهو من الغافلين. ولكن لا حجّة لله عليه ليعذبه. تصديقاً لقول الله تعالى: {يس (1) وَالْقُرْآنِ الْحَكِيمِ (2) إِنَّكَ لَمِنَ الْمُرْسَلِينَ (3) عَلَىٰ صِرَاطٍ مُّسْتَقِيمٍ (4) تَنزِيلَ الْعَزِيزِ الرَّحِيمِ (5) لِتُنذِرَ قَوْمًا مَّا أُنذِرَ آبَاؤُهُمْ فَهُمْ غَافِلُونَ (6)} صدق الله العظيم [يس].

إذاً عبد الله بن عبد المطلب كان من الغافلين من الذين لم تقُم الحجّة عليهم ببعث الرسل، ولذلك فله ولأمثاله حجّةٌ على ربّهم بسبب أنّه لم يبعث إليهم رسولاً، وقال الله تعالى: {رُّسُلًا مُّبَشِّرِينَ وَمُنذِرِينَ لِئَلَّا يَكُونَ لِلنَّاسِ عَلَى اللَّهِ حُجَّةٌ بَعْدَ الرُّسُلِ ۚ وَكَانَ اللَّهُ عَزِيزًا حَكِيمًا (165)} صدق الله العظيم [النساء].

والسؤال الذي يطرح نفسه: فهل أبو الرسول من المعذَّبين؟ وتجد الجواب في محكم الكتاب في قول الله تعالى : {وَمَا كُنَّا مُعَذِّبِينَ حَتَّىٰ نَبْعَثَ رَسُولًا (15)} صدق الله العظيم [الإسراء]. برغم أنه مات وهو يعبد الأصنام كمثل ملّة قومه من قبل أن يبعث الله إليهم رسولاً. وعلى كل حالٍ فهو لم يكن من الساجدين لله وحده لا شريك له.

ويا أحبتي في الله، لقد أسس أحبتي في الله الشيعة معتقدهم على مفهومهم الخاطئ لهذه الآية: {وَتَقَلُّبَكَ فِي السَّاجِدِينَ}، ولذلك يعتقدون أنّ ذرِّيات الأنبياء وأئمة الكتاب جميعهم صالحون، ولكنّ الإمام المهديّ الحقّ سوف يهيمن عليهم بسلطان العلم الملجم من محكم القرآن العظيم وأفتي بالحقّ أنّ ذرّيات الصالحين ليست كلها صالحة؛ بل منهم الصالحون ومنهم الظالمون لأنفسهم. تصديقاً لقول الله تعالى: {وَبَارَكْنَا عَلَيْهِ وَعَلَى إِسْحَقَ وَمِن ذُرِّيَّتِهِمَا مُحْسِنٌ وَظَالِمٌ لِّنَفْسِهِ مُبِينٌ} صدق الله العظيم [الصافات:113].

وربّما يودّ أحد الذين لا يعقلون أن يقول: "يا ناصر محمد، فلم تأتِ بجديدٍ وسبقك من قال هذا". فمن ثمّ نردّ على الجاهلين وأقول: إنّما يبعث الله الإمام المهديّ حكماً بين المختلفين، فيقول تلك الطائفة معها الحقّ في المعتقد الفلاني فأثبته مستنبطاً حكم الفصل مباشرةً من كتاب الله القرآن العظيم، فمن ثمّ أقول ولكنها على خطأ في المسألة الفلانية فأستنبط ما يبطل معتقدها الباطل مباشرةً من محكم كتاب الله، ويكون الحقّ في تلك المسألة مع طائفةٍ أخرى، وهكذا..
وإنّما جعل الله الإمام المهديّ حكماً بين الذين فرَّقوا دينهم شيعاً بسبب اختلافهم في مسائلَ ومعتقداتٍ في دين الله فجعل الله الإمام المهديّ حكماً عدلاً وذا قولٍ فصلٍ وما هو بالهزل. وأحياناً أحكم أنّ كافة الطوائف على باطلٍ في مسألةٍ ما جميعاً، فمن ثم آتيهم بالحكم الحقّ وحقيق لا أقول على الله إلا الحقّ، وما ينبغي للإمام المهديّ أن يبعثه الله متّبعاً لأهوائكم؛ بل حَكماً عدلاً وذا قولٍ فصلٍ.


وسلامٌ على المرسلين، والحمد لله ربّ العالمين..
أخوكم؛ الإمام المهدي ناصر محمد اليماني.
_______________
اضغط هنا لقراءة البيان المقتبس..